Barion Pixel ÁSZF - A használt hardverek piactere - Gamer Ellátó

ÁSZF


Általános Szerződési Feltételek

a https://gamerellato.hu (a továbbiakban: weboldal, honlap) weboldalhoz.

A jelen ÁSZF 2024. 03.10. naptól hatályos, és visszavonásig érvényes.

____________________________________________ 

  1. Általános információk

A weboldal felhasználók (a továbbiakban: Ön, Felhasználó, Hirdető, Eladó/Vevő) általi felhasználásának módját, és az azon keresztül megkötött szerződések tartalmának keretét, a felek jogait és kötelezettségeit a jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) határozzák meg.

A gamerellato.hu egy használt hardverek, elektronikai cikkek adásvételére szolgáló platform. A Szolgáltató a weboldalon keresztül online piactér szolgáltatást nyújt (a továbbiakban: Szolgáltatás), és ezzel összefüggésben a Szolgáltatásokhoz szorosan kapcsolódó, tájékoztató üzeneteket küld a Felhasználók e-mailcímére.

A honlapon böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehetséges. A weboldalon cselekvőképes természetes személyek vagy jogi személyek vehetik igénybe a szolgáltatásokat, a valós adataik megadásával, illetve a jelen ÁSZF, és a honlapon megtalálható többi szabályzat vonatkozó  feltételeinek az elfogadásával. A jelen ÁSZF egésze a létrejövő szerződés részét képezi, ezért a szerződő fél köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit és azokat elfogadni. A jelen ÁSZF mellett az egyéb szükséges, adatvédelmi és technikai tájékoztatások a honlapon megtalálhatók.

A weboldalon a szolgáltatások igénybevétele elektronikus úton lehetséges, a kiválasztott ügyletre vonatkozó folyamat végigvitelével. Az ügyleteket a weboldal rendszere rögzíti. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések interneten kötött elektronikus, de nem írásba foglalt, iktatásra nem kerülő szerződésnek minősülnek, amelyek nyelve a magyar.

Szolgáltató a jelen ÁSZF-fel összefüggő közleményeit fő szabályként a weboldalon teszi közzé, de arról elektronikus üzenetet is küld Önnek az Ön által regisztrált email címre. Ön vállalja, hogy a weboldalon tájékozódik, és a regisztrált email címre történő üzenetküldést hatályosan kézbesítettnek fogadja el.

Szolgáltató a jelen ÁSZF módosításait megfelelő határidő biztosítása mellett közzéteszi, amely határidőn belül Önnek lehetősége van megismerni a módosítást és elfogadni vagy el nem fogadni azt. Ha Ön a módosításról nem nyilatkozik, a módosítás ráutaló magatartással elfogadottnak minősül. Amennyiben Ön a módosítást nem kívánja igénybe venni, Szolgáltató az Ön jogviszonyát, regisztrációját megszünteti

A Szolgáltatónak nincs magatartási kódexe, amelynek aláveti magát.

Az oldalon történő böngészéshez előzetes regisztráció nem szükséges. A Szolgáltató minden tőle telhetőt elkövet a Weboldal és a Szolgáltatások folyamatos elérhetősége érdekében, azonban nem vállal kötelezettséget a Weboldal folyamatos működtetésére, a Szolgáltatás folyamatosságának biztosítására. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan közvetlen, vagy közvetett károkért, amelyeket tőle független körülmények okoznak. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Weblapra feltöltött tartalmak, információk pontossága, megbízhatósága vonatkozásában, mivel a Weblap tartalma a Szolgáltatótól függetlenül is módosul.

A weboldal az ismertebb internetes böngészőkön keresztül elérhető. Támogatott böngésző verziók:

Chrome >= 65
Firefox >= 53
Edge >= 12
iOS >= 11
Safari >= 10
Android >= 8
Opera >= 30

Köszönjük, hogy megtisztel bizalmával! Köszönjük, hogy velünk szerződik!

Észrevételeivel, kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal szolgáltatói elérhetőségeinken keresztül!

Szolgáltató vállalkozás adatai (A továbbiakban: Szolgáltató, Vállalkozás)

Szolgáltató neve: DP Compuute Korlátolt Felelősségű Társaság

Szolgáltató hivatalos képviselője: Heidinger Péter Károly

Szolgáltató adószáma: 29222120-2-07

Szolgáltató cégjegyzékszáma: 07-09-032211

Szolgáltatót nyilvántartásba vevő bíróság: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága

Szolgáltató bankszámlaszáma:

Szolgáltató kereskedelmi nyilvántartási száma:

Szolgáltató székhelye: 7000 Sárbogárd, Százados utca 36.

Szolgáltató telephelye: 7012 Alsószentiván, Béke utca 42.

Szolgáltató postacíme:

Szolgáltató telefonszáma:

Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe):

Szolgáltató panaszügyintézési postacíme:  (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma):  (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Közreműködők igénybevétele

A Szolgáltató – kötelezettsége teljesítéséhez, illetve joga gyakorlásához más szervezetek közreműködését veszi igénybe. Az igénybe vett cégek magatartásáért a Szolgáltató úgy felel, mintha maga járt volna el. A Szolgáltató a közreműködőkkel szemben – annak szerződésszegése miatt – mindaddig érvényesíti jogait, amíg Önnel szemben helytállni tartozik.
A Szolgáltató a weboldalon értékesített termékek címzetthez történő eljuttatásához, számlázáshoz és a termék/szolgáltatás díjának megfizetéséhez kapcsolódóan közreműködő szervezeteket vesz igénybe, melyek a Szolgáltatóval kötött szerződéseik alapján látják el tevékenységüket. A közreműködő szervezetek a tevékenységüket, az adatok tárolása és feldolgozása tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzik.

Közreműködő szervezet neve:

Tevékenység: tárhelyszolgáltatás

Tárhelyszolgáltató székhelye:

Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma:

Tárhelyszolgáltató adószáma:

Tárhelyszolgáltató elérhetősége (telefonszáma, e-mail címe, honlap címe):

Szerver elhelyezésének címe:


Közreműködő szervezet neve: Magyar Posta Zrt.

Tevékenység: csomag/termék házhoz szállítása és személyes felvételének biztosítása (MPL – Magyar Posta Logisztika szolgáltatás)

Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Adószám: 10901232-2-44

Telefon: 06/80 299 929

E-mail: customer.service@posta.hu

Honlap: https://www.posta.hu/

 

-

-

-

-

-

-

-

 

 

 

  1. Felhasználói kategóriák és a regisztrációval járó alapvető műveletek

A regisztrált felhasználók az adásvétel során vevői vagy eladói (hirdetői) oldalon léphetnek jogviszonyba egymással illetve a Szolgáltatóval.

Vevőként történt regisztráció után lehetséges vásárolni az oldalon. Regisztráció lehetséges Facebook és Google fiókkal is. Regisztráció után vevői fiók készül, melyben az alábbi műveletek végezhetőek:

-        Saját adatok módosítása, fiók szerkesztése, törlése

-        Hirdetéstörténet megtekintése

-        Értékelések megtekintése

-        Rendelések státusza

-        Chat funkció (chat csak a regisztrált felhasználók számára érhető el)

Hirdetőként történő regisztráláshoz, a regisztrációkor nyilatkoznia kell, hogy a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.) 7. § (5) bekezdés f) pontjában foglaltak szerint kereskedőnek minősül-e (továbbiakban: Kereskedő).

Kereskedőnek minősülő Hirdető esetén a vásárlással kapcsolatos fogyasztói jogokat a Vevő a Felhasználónál, mint kereskedőnél érvényesítheti közvetlenül.

A fogyasztói jogokkal kapcsolatos tájékoztatásnak legkésőbb a Felhasználó által küldött visszaigazolással kell eleget tenni. A fogyasztóknak szóló tájékoztatásért minden esetben a Felhasználó, mint kereskedő felel. A tájékoztatásnak ki kell terjednie a kellék-és termékszavatossági és az esetleges jótállási feltételekre is.

A kereskedő egyes adatai, a fogyasztói tájékoztatások okán nyilvánosak. Így a kereskedőnek a visszaigazolásban meg kell adnia legalább az alábbi adatokat: neve (cégneve), székhelye (telephelye), vagy lakcíme, elérhetőségei (elsősorban: e-mail címe), nyilvántartásba vevő bíróság, vagy hatóság megnevezése, nyilvántartási száma, engedélyköteles tevékenység esetén: engedélyező hatóság megnevezése, kiadott engedélyének száma, adószáma, esetlegesen, tevékenységére irányadó magatartási kódex és annak online hozzáférhetőségének megjelölése.

A kereskedő elismeri, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztónak minősülő vevőt fogyasztóvédelmi jogok illetik meg, amelyekről jelen dokumentumban részletesebb tájékoztatást is olvasható.

Hirdetőként történt regisztráció után a hirdető hirdetést tölthet fel, melyet minden esetben e-mail értesítés után a Szolgáltató hagy jóvá. A hirdetés ezután válik láthatóvá az oldalon. A regisztráció elvégezhető Facebook és Google social media fiókkal is. Az Eladó által meghirdetett termékeket a Szolgáltató a gyártási azonosító (P/N) alapján azonosítja be, így a hirdetések egy azonos P/N számú termék alá kerülnek be.

A keresési funkcióhoz kapcsolódóan Szolgáltató linkről elérhető formában közzéteszi azt a leírást, amely tartalmazza a találati listában megjelenő hirdetések rangsorolásának általános szempontjait.

 

A hirdető műveletei:

-        Saját profiljának szerkesztése / törlése (Amennyiben a törléskor érvényes előfizetéssel rendelkezik, Szolgáltató figyelmezteti, hogy a törléstől az előfizetés végéig meglévő összeget elveszíti – felugró ablak, konkrét megerősítéssel)

-        Nicknév megadása

-        Profilkép feltöltése

-        Hirdetéskezelés (feltöltés, módosítás, törlés, kiemelés választani/fizetni)

-        Chat funkció

-        Előzmények megtekintése

-        Rendelések státuszának nyomon követése

-        Értékelések megtekintése

A hirdető adatlapjának tartalma:

-        Név /nicknév

-        Avatar

-        Város / irányítószám

-        Értékelés összesítő

-        Aktív hirdetései

Lehetőség van cégként regisztrálni és belépni, ebben az esetben a további / eltérő kötelező mezők:

-        Cégnév

-        Székhely címe

-        Székhely országa

-        Adószám (magyar, EU-s, külföldi)

Eladó a termék meghirdetésével felhívja a vevőket ajánlattételre, vagyis kötelezettséget vállal arra, hogy sikeres vételi ajánlat esetén a terméket a megjelölt állapotban, a megjelölt vételárért adja át a vevőnek. A vételi ajánlat elfogadásával jön létre Eladó és Vevő között az adásvételi szerződés. A felek szerződéses nyilatkozataiért, a szolgáltatásért, a szerződés teljesítéséért és az azokból adódó esetleges jogvitákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A hirdetés feltöltésekor a Hirdető egy adatbázisból választja ki a feltölteni kívánt terméket. Az adatbázis az Icecat.hu feedből származik, mely manuálisan frissül,  (képek, leírások, stb. a feed teljes tartalma). Az adatbázisból származó termékadatokon kívül lehetősége van egyedi jellemzők megadására. Itt tudja megadni az elérhető darabszámot is, raktárkezelés céljából.

A hirdetés feladásánál a telefonszám megadása kötelező, a láthatóságot ki/be kapcsolóval a Hirdető állíthatja. A lakóhelyből csak a város / irányítószám lehet publikus.

Egyedi termék adatlap minimális tartalma:

-        Terméknév

-        Cikkszám

-        Rövid leírás

-        Leírás

-        Képgaléria

-        Állapot megjelölése: új, újszerű, használt, hibás (ebben az állapotban köteles a hibát fotózni és/vagy pontosan leírni)

-        Ár / akciós ár

-        Elérhető darabszám

-        Súly (darabszámra vetítve)

-        Kategória / kategóriák

-        Hirdetés megosztása (FB, WhatsApp, e-mail, stb.)

 

  1. Szolgáltatás igénybevétele

Az adásvételi szerződés létrejöttének elősegítése érdekében a Hirdető meghatározott szolgáltatásokat vehet igénybe a Szolgáltatótól. A szolgáltatás lehet díjmentes vagy díjköteles.

Díjmentes szolgáltatások:

1)        Azonnali eladás: A hirdetésfeladás során opcionális lehetőségként Szolgáltató felajánlja az Eladónak a termék azonnali megvásárlását. Ha kiválasztja ezt a lehetőséget, az igény megjelenik rendszerben, Szolgáltató pedig kalkulál rá egy árat. Értesítésként ez megjelenik az Eladónál. Amennyiben elfogadja, a rendszer generál egy csomagcímkét, amit az Eladó le tud tölteni. Eladó elküldi Szolgáltatónak a terméket, Szolgáltató pedig bevizsgáltatja azt. Pozitív bírálat esetén a rendszer kiutalja a vételárat, negatív bírálat esetén Szolgáltató visszajuttatja a terméket az Eladónak.

Díjköteles szolgáltatások (pontos leírásuk a weblapon található árlistáról, linkről érhető el):

1)        Főoldali nagy kiemelés: ez a hirdetés a főoldalon jelenik meg, 2 db 2 sor méretű hirdetést jelent

2)        Főoldali kis kiemelés: ez a hirdetés a főoldalon jelenik meg, 2 sorban a nagyméretű kiemelések jobb oldalán

3)        Hirdetésfrissítés: ingyenesen X darab automatikus, beállítható hirdetésfrissítés történik egy-egy adott hirdetésnél. Ez annyit jelent, hogy a rendszer előre dobja a hirdetést, alapértelmezett listázási módban. Amennyiben a Felhasználó napi többször szeretné az automatikus előresorolást, hirdetésenként kell megvásárolnia ezt a funkciót

4)        Előresorolt hirdetés: a Felhasználó napokra tudja megvásárolni a funkciót. Az Eladó választja ki, hogy hány napra szeretné előre sorolni a hirdetését. A napok kiválasztása után a Barion fizetési rendszerre irányít az oldal.

5)        Háttérszínezés: a Felhasználó napokra tudja megvásárolni a funkciót. Az Eladó választja ki, hogy hány napra szeretné háttérszínezéssel ellátni a hirdetését. A napok kiválasztása után a Barion fizetési rendszerre irányít az oldal.

6)        Csomagküldés: Foxpost-al és MPL-el történhet. Lehet ez a vásárlási folyamat során automatikusan generált csomagcímke, vagy manuálisan, az eladó által készített csomagcímke

- MPL esetén van lehetőség házhozszállításra, csomagpontra szállításra és csomagautomatába való szállításra, postán maradó csomagra. Ezeknek különböző díjszabásuk van, tömeg alapján kerül kikalkulálásra a díj. Csomagautomatába való szállítás esetén kötelezően meg kell adni a csomag méreteit, annak okán, hogy beférjen az adott rekeszbe.

- Foxpost esetén csak csomagautomatára szerződik a Szolgáltató, szintén méret, súly alapján történik az árkalkuláció

 

Az ellenérték megfizetése fejében biztosított Szolgáltatások igénybevételéért fizetendő díjakat, a díjfizetési lehetőségeket és az ellenérték fejében nyújtott Szolgáltatások megvásárlásának menetére vonatkozó részletes szabályokat a weboldal erre dedikált aloldala, illetve a megrendelés menetébe építve, az egyes termékek leírása tartalmazza. Mielőtt tényleges fizetésre kerülne sor, a weboldal erre felhívja a Felhasználó figyelmét.

A díjakat a Felhasználó a Barion Payment Zrt. által nyújtott fizetési szolgáltatások segítségével, a barion.hu oldalon keresztül egyenlítheti ki. A bankkártyával, illetve Barion tárcával történő fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A vásárlást megerősítő automatikus visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Felhasználó által megadott e-mail címre küldi meg. A Barion szolgáltatással történő díjfizetésről a Barion weboldalán tájékozódhat bővebben.

 

  1. Rendelési folyamat, fizetési feltételek
  • Utánvétel esetén
    • A Vevő végigmegy a kosárfolyamaton. Az Eladó ezzel egy időben kap egy értesítést, melyben vissza kell igazolnia a termék meglétét. Amennyiben elérhetőt jelölt meg, a Vevő kap egy értesítést egy előre generált csomagszámmal. Ha nem elérhető a termék, kap egy e-mailt róla. Ezzel egy időben a termék archívvá válik az Eladó fiókjában. Az utánvétel díja a kézbesítést követő munkanapon folyik be hozzánk. A befolyást követő ~2 órán beül a rendszer kiutalja a Vevő felé az összeget. Az utánvétkezelés díját a szállítási díjba kalkuláljuk.
  • Bankkártyás fizetés esetén
    • A Vevőnek a kosárfolyamat során ki kell fizetnie a terméket, melynek díja a DP Compuute Kft. Barion számlájára érkezik. A megvásárolt termékről az Eladó kap egy értesítést, melynél vissza kell igazolnia, hogy az adott termék elérhető-e. Amennyiben elérhető, generálódik egy csomagcímke, mely későbbi azonosítóként szolgál annak érdekében, hogy a kifizetett összeget az Eladó megkapja. Miután az csomagküldő szolgálatok visszaigazolták a termék kézbesítését, automatikusan megtörténik a kiutalás.

A teljesült kiszállítás után a vevő értékeli az eladót az alábbi kategóriákban:

-        Gyorsaság

-        Kommunikáció

-        Termékminőség

-        csomagolás

Az értékelés 5 csillagos skálán történik, szöveges értékelés írható, de nem kötelező.

 

  1. Panaszkezelés rendje

Szolgáltató személyes ügyfélszolgálatot nem tart fenn.

Ön a Vállalkozás kereskedelmi tevékenységével kapcsolatos panaszait és javaslatait az alábbiakban rögzített lehetőségek alapján teheti meg írásban e-mail/postai levél útján vagy telefonon.

Ön a Vállalkozásnak – illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek – a szolgáltatás vagy az áru Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban közölheti a Vállalkozással.

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles. Amennyiben a Vállalkozás elutasítja az Ön panaszát, úgy a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről is tájékoztatja Önt.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát jogszabályban meghatározott ideig köteles megőrizni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti, illetve köteles megadni az illetékes hatóság, illetve a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. 

 

  1. A Szolgáltatás nyújtásának megtagadása

A Szolgáltató jogosult a honlapra feltöltött hirdetést egyoldalúan, haladéktalanul és indokolás nélkül eltávolítani, a Szolgáltatást megtagadni, végső soron a Felhasználó regisztrációját törölni, amennyiben a weboldalra feltöltött tartalom valótlan elemeket tartalmaz, jogszabályba, hatósági határozatba vagy szolgáltatói szabályzatba, etikai alapelvekbe ütközik, vagy ezek alapos gyanúja felmerül..

Amennyiben a szolgáltató visszautasította a hirdetés megjelenítését, s szolgáltatásnyújtást megtagadta, Hirdető alapesetben jogosult újból feladni a hirdetését, a Szolgáltató által megkövetelt feltételeknek megfelelően. A Szolgáltató azonban fenntartja magának a jogot, hogy a jelen pontban meghatározottak szerinti Szolgáltatás nyújtásának megtagadásával érintett Felhasználó IP címéről, vagy vele megegyező adatokkal érkező ismételt regisztrációt megtagadja, illetve a már létrejött ismételt regisztrációt előzetes értesítés nélkül, azonnali hatállyal törölje, felé a Szolgáltatás nyújtását a jövőben megtagadja.

A felhasználói regisztráció Szolgáltató általi törlése esetén a hozzátartozó hirdetések a Weboldalról automatikusan eltávolításra kerülnek. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználói regisztrációja törlése esetén a Szolgáltató a Felhasználó hirdetéseit, adatait nem köteles tárolni, azokat jogosult törölni.

A Szolgáltató felé a fentiekből eredően a Felhasználó megtérítési igénnyel nem élhet, azonban köteles a Szolgáltató kárát megtéríteni.

A hirdetések jogi helyzetének egyértelmű megítélhetőségének érdekében, tilos a feladott hirdetés olyan módon történő módosítása vagy szerkesztése, amely a hirdetésben szereplő termék vagy szolgáltatás tárgyára tekintettel tartalmilag új hirdetés feladásának minősülne.

A Szolgáltató a jogszabályban meghatározott határidőben intézkedik minden olyan hirdetés eltávolításáról, amelyre vonatkozóan az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló a 2001. évi CVIII. törvény (Elkertv.) rendelkezéseinek megfelelően bejelentést kap. A Szolgáltató a jogszabályi keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövetők felelősségre vonása érdekében. A Felhasználók a jogsértő információkkal kapcsolatos panaszaikat az Ügyfélszolgálat elérhetőségein jelezhetik. Amennyiben Ön azt észleli, hogy a szerzői jogi törvény által védett szerzői művén, előadásán, hangfelvételén, műsorán, audiovizuális művén, adatbázisán fennálló jogát, vagy védjegyét a Weblapon megjelenő információ sérti, úgy az Elkertv. értelmében teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt értesítésével felhívhatja a Szolgáltatót a jogát sértő tartalmú információ eltávolítására.

 

  1. Felelősség a Felhasználók által a weblapon közzétett tartalomért

A Felhasználó által a Weblapon elérhetővé tett tartalomért, valamint a tartalom által okozott vagy egyébként azzal összefüggésben felmerült bármely kárért vagy sérelemért kizárólag a Felhasználót terheli felelősség, a Szolgáltató ezen tartalmakért való felelőssége kizárt. A Felhasználó köteles a Szolgáltatást jogszerűen és a mindenkor hatályos jogszabályok, továbbá a Szolgáltató szabályzatai rendelkezéseinek betartásával használni. A Felhasználó vállalja, hogy minden szükséges intézkedést megtesz a Szolgáltató jó hírnevének megóvása érdekében.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy honlapra általa feltöltött információk, anyagok, szövegek, képek és adatok jogszerűségéért felelősséggel tartozik. A Szolgáltató a Weboldal működtetését a jogszabályok szerint végzi, és amennyiben azt észleli, hogy bármely tartalom jogszabályba vagy valamely szolgáltatói szabályzatba ütközhet, jogosulttá, illetőleg kötelessé válhat a tartalom azonnali eltávolítására, és az érintett Felhasználó további jogellenes tevékenységének megakadályozására. A Szolgáltató az ilyen tevékenységéből eredő mindennemű kárért kizárja a felelősségét.

A Szolgáltató nem felel a Felhasználók által a Weboldal használatával elérhetővé tett káros tartalmak (például számítógépes vírusok) okozta károkért, hátrányokért. A Szolgáltató nem felel továbbá a Felhasználók által megadott adatok hiányosságaiért, vagy a hibásan megadott adatokból, elérhetőségekből eredő bármilyen felmerülő kárért, hátrányért. Felhasználó tudomásul veszi, hogy kizárólag saját maga felel azért, hogy a Weboldalt honnan, milyen eszközről nyitja meg, használja azt, így Felhasználó saját felelőssége, ha nem anonim ablakban nyitja meg a Weboldalt, amikor nem a saját gépét, eszközét használja a Weboldalra belépéshez.

A Szolgáltató jogosult megtenni a Felhasználó felelősségre vonásához szükséges lépéseket, és e körben együttműködik a hatóságokkal.

A Szolgáltató nem avatkozik bele a Felhasználók közötti jogvitákba, és a Felhasználók egymás közötti igényeinek tekintetében semmilyen felelősségét nem terheli. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználók által a Weblapra feltöltött felhívásokkal, ajánlatokkal, továbbá az ezek alapján létrejövő szerződésekkel kapcsolatban, így különösen a termékek minőségéért, biztonságáért, jogszabályi megfelelőségéért, a termékek, szolgáltatások ellenőrzéséért, a Felhasználó teljesítéséért. Az eladott termékek kiszállítása, átadása és a pénzügyi teljesítés a Szolgáltatótól függetlenül, a Felhasználók megállapodásának megfelelően zajlik le. A Szolgáltató együttműködő partnerei útján lehetőséget teremthet a Felhasználók közötti ügyletek teljesítésének előmozdítására (pl. átadás, futárszolgáltatás). A Weblapon keresztül elérhető, együttműködő partnerek által biztosított szolgáltatásokat a Felhasználó saját felelősségére, a partnerszolgáltató által nyújtott feltételek szerint veszi igénybe és elismeri, hogy a Szolgáltató nem felel e szolgáltatók által nyújtott szolgáltatásokért.

Amennyiben a Felhasználó magatartása következtében vagy azzal összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság illetve bíróság a Szolgáltatóval szemben bármilyen igényt támaszt illetve eljárást indít, a Felhasználó köteles minden a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni és a részére megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, amely a Szolgáltatót a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri, továbbá köteles a Szolgáltató helyett közvetlenül helytállni ilyen igény vonatkozásában.

 

  1. Fogyasztói jogok érvényesítése

Elállási és felmondási jog érvényesítése

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási/felmondási joga csak a fogyasztónak minősülő szerződő félnek van. Ennek alapján elállási/felmondási jog nem illeti meg azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is, aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.

Az indoklás nélküli elállási/felmondási jog azt jelenti, hogy Ön az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől – jogszabályi felhatalmazás alapján – egyoldalúan visszaléphet, és a termék visszaküldése esetén követelheti a Vállalkozástól (Kereskedőtől) a kifizetett összeg visszatérítését.

Az elállás visszamenőlegesen, a felmondás a jövőre nézve szünteti meg a szerződést. Amennyiben a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és a fogyasztó kifejezetten erre irányuló nyilatkozatának megtételét követően a teljesítés még a szerződés indokolás nélküli megszüntetésére nyitva álló határidőn belül megkezdődik, a fogyasztót értelemszerűen indokolás nélküli felmondási jog illeti meg az irányadó jogszabályi határidőn belül. A továbbiakban az elállási joggal kapcsolatos tájékoztatások a jelen dokumentumban értelemszerűen a felmondásra is megfelelően alkalmazandóak.

Elállási és felmondási jog alóli kivételek

A fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási/felmondási jogát

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a vonatkozó határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. h)  olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

A távollévők között kötött szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de az áru adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor - a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza

  1. a) a 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és
  2. b) ha a fogyasztó a 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.

 (Azonban hibás szolgáltatói teljesítés esetén Önt megilleti a Ptk. szerinti elállási jog a kellékszavatosság keretében. Ezen Ptk. szerinti elállási jog mind a magánszemély, mind a nem magánszemély vásárló esetében is gyakorolható a kellékszavatossági jogok érvényesítésével.)

Elállási határidő

Ön abban az esetben gyakorolhatja az elállási jogát, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Kereskedőnek.

Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha Ön a határidő utolsó napján jelzi elállási szándékát.

A fogyasztót fő szabályként indokolás nélküli elállási/felmondási jog illeti meg. A fogyasztó az elállási/felmondási jogát

  1. a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) az árunak,
  3. ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Az a) pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Ha a Kereskedő az elállási/felmondási jog gyakorlásának határidejét, egyéb feltételeit és a vonatkozó nyilatkozat mintát érintő tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fent meghatározott elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a Kereskedő a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadja a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

Elállási/felmondási nyilatkozat minta, és annak közlésének módja

Amennyiben Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, úgy – a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt – ezen szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Kereskedő számára (vagy postán, vagy elektronikus úton küldött levélben) az alábbi címre.

Postacím: ……………………………..

E-mail: ……………………….

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja az irányadó. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket Ön postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Szolgáltató részére.

Ön az elállási/felmondási jogát az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával, vagy más erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatja. Önt terheli annak bizonyítása, hogy e jogát az itt leírtakkal összhangban gyakorolta.

Elállási-/Felmondási nyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt

 

Elállás/felmondás joghatásai

Vételár visszatérítése

Szerződéstől való elállás esetén az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást a Kereskedő haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Önnek.

Ennek megfelelően elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költség – így a kiszállítás költsége is – visszajár Önnek (kivéve azok a többletköltségek, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön a Kereskedő által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).

A Kereskedő a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

Termék visszaküldése

Abban az esetben, ha Ön a szerződés alapján terméket vett át, Ön köteles a Kereskedő számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a Kereskedőnek. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt Ön elküldi a terméket.  Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Vételár visszatérítésének visszatartása

A vételár visszatérítését a Kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket (termékeket), vagy Ön nem igazolta, hogy azt (azokat) visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpont kerül figyelembevételre. A termék visszaérkezését követő 14 napon belül visszatéríti a Kereskedő a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

Értékcsökkenés

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. 

Önnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis elállás esetén a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése Önt terhelik.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni Kereskedő számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen Kereskedő visszatéríti az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

 

  1. Szavatossági és jótállási jogok érvényesítése

Fogyasztónak minősülő vásárló a Szolgáltatóval szemben jótállási, kellékszavatossági, valamint a termékszavatossági jogait érvényesítheti.

Fogyasztónak nem minősülő vásárló a Szolgáltatóval szemben kizárólag a kellékszavatossági jogait érvényesítheti.

Hibás teljesítés

A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157.§ hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a Vállalkozás, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől az Ön hátrányára tér el.

Hibás teljesítési vélelem

A hibás teljesítési vélelem azt jelenti, hogy a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Vállalkozást terheli. egy éven túl azonban már Önnek kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.

Kellékszavatosság

Kellékszavatossági jog érvényesítése

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén, a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. 6:159-167.§ és a 373/2021. (VI.30.) kormányrendelet szabályai szerint. A kellékszavatossági jog a fogyasztó, valamint a nem fogyasztó vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) esetében is érvényesíthető.

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének – a hiba közlésén túl – nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás)

Ön – választása szerint – a következő kellékszavatossági igényekkel élhet.

Kérhet kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Vállalkozásnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vállalkozásnak okozott érdeksérelmet).

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Ön közölte a hibát a Vállalkozással.
Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A Vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Amennyiben Ön a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árleszállítást), vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja.

Ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén az Ön kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

Végső esetben Ön a szerződéstől is elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve e kötelezettségének – megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az Ön adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – az alábbiakban írtak szerint - az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) Önnek a Vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a Vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Amennyiben Ön a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, Ön az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha Öntől nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

A Vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

Ön akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a Vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a fentebb meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a Vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ön jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Áttérés másik kellékszavatossági jogra

Választott kellékszavatossági jogáról Ön egy másikra is áttérhet. Az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Kellékszavatossági igény érvényesítésének határideje, elévülése

Ön köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül, de – fogyasztói szerződés esetén – nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül a Vállalkozással közölni. Azonban a közlés késedelméből eredő kárért Ön felelős.

A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl Ön, mint fogyasztó a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A nem fogyasztó (pl. cég, egyéb szervezet) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 évig érvényesíthető.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ez érvényes arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén

A Vállalkozás köteles megtéríteni Önnek a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. Ön kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.

Szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozást terhelik. Azonban, ha a termék meghibásodásában az Önt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrejátszott, akkor a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket – közrehatása arányában – Ön köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozás e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Kicserélés vagy elállás esetén Ön nem köteles a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

Termékszavatosság

Hibás termék

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági jog érvényesítése

A termék hibája esetén Ön, mint fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Ön a termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával (a Vállalkozóval) szemben is gyakorolhatja, választása szerint. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben.

Termékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés)

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a minőségi hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék előállítójától (gyártójától) vagy a terméket forgalmazó kereskedőtől (a Vállalkozótól). Termékszavatosság esetén Ön árleszállítási és elállási igénnyel nem élhet.

Kérheti, hogy a gyártó/forgalmazó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Ön nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval/forgalmazóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igény érvényesítésének határideje

Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval vagy a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével Ön e jogosultságát elveszti.

Ennek alapján a termékszavatossági kötelezettség a gyártót a termék forgalomba hozatalától (amikor az adott termék a gyártó fennhatósága alól kikerül) számított 2 évig terheli. Ezt követően tehát termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, mivel a jogvesztő határidő kezdete nem a teljesítés (termék vásárlásának, átvételének) időpontja, hanem a gyártó által történő forgalomba hozatal időpontja.

Mentesülés a termékszavatossági kötelezettsége alól

A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta, vagy
  • a hiba – a tudomány és a technika állása szerint – a termék forgalomba hozatalának időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.

 Szavatossági igény intézésének eljárása ingó dolog eladása esetén

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog (termék) hibája miatt Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (továbbiakban: szavatossági igényt) érvényesíthet.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését Önnek kell bizonyítania az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (kibocsátott számla vagy nyugta) bemutatásával.

A Vállalkozás az Ön nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzítésre kerül:

  • az Ön neve, címe, valamint nyilatkozata arról, hogy Ön hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak kezeléséhez;
  • az eladott termék megnevezése, vételára;
  • a szerződés Vállalkozás általi teljesítésének időpontja;
  • a hiba bejelentésének időpontja;
  • a hiba leírása;
  • szavatossági igénye alapján az Ön által érvényesíteni kívánt jog;
  • a szavatossági igény rendezésének módja vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog esetleges elutasításának indoka;
  • amennyiben a Vállalkozás a szavatossági kötelezettségének az Ön által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indoka a jegyzőkönyvben szintén rögzítésre kerül;
  • továbbá a jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén Ön a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

A Vállalkozás az Ön szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon az Ön rendelkezésére bocsátja.

Amennyiben a Vállalkozás az Ön szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, úgy álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon értesíti Önt.

A Vállalkozás az Ön szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 évig megőrzi.

A Vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében a Vállalkozás a terméket elismervény ellenében átveszi, amelyen feltüntetésre kerül:

  • a fogyasztó neve és címe;
  • a termék azonosításához szükséges adatok;
  • a termék átvételének időpontja;
  • továbbá az az időpont, amikor Ön a kijavított dolgot átveheti.

Ezek az előírások a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

A fenti rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság eljárhat a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint. Ennek szerveit és szabályait ezen a linken találja meg: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

Amennyiben a Vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, úgy Ön panasszal élhet a Vállalkozás megadott elérhetőségein, illetve fogyasztói jogvita esetén az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Jótállás

Általános szabályok

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

 A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban e fejezetben Rendelet) mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki.

A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A Rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás a Rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe a Rendelet rendelkezései lépnek.

A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Határidő kezdete

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Jótállási jegy

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

  1. a) a vállalkozás nevét, címét,
  2. b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,
  3. c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
  4. d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  5. e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f  az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,

  1. g) a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.

A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A vállalkozás a Rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a Rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles. Vita esetén e kötelezettség teljesítését a vállalkozás köteles bizonyítani.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

Jótállási igény érvényesítésének helye

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Kijavítás

Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

  1. a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
  2. b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
  3. c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

Kicserélés

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A fenti előírások az 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb fogyasztási cikkek

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez:

  1. 10 000 forintot elérő eladási árú háztartási készülékek, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  2. 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett konyhai kisgépek, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcornkészítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
  3. 10 000 forintot elérő eladási árú gázkészülékek, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  4. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  5. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kézi szerszámok, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  6. 10 000 forintot elérő eladási árú legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek;
  7. 10 000 forintot elérő eladási árú egészségmegőrző termékek és eszközök, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  8. 10 000 forintot elérő eladási árú közlekedési eszközök, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  9. 10 000 forintot elérő eladási árú motoros vízi járművek;
  10. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekgondozási cikkek, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  11. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekmegfigyelő berendezések, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
  12. 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra;
  13. 10 000 forintot elérő eladási árú világítástechnikai termékek, így különösen lámpatest, fényforrás;
  14. 10 000 forintot elérő eladási árú biztonsági riasztó- és jelzőberendezések;
  15. 10 000 forintot elérő eladási árú elektronikus hírközlő végberendezések, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
  16. 10 000 forintot elérő eladási árú híradástechnikai készülékek, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék, műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
  17. 10 000 forintot elérő eladási árú információtechnikai készülékek, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
  18. 10 000 forintot elérő eladási árú irodatechnikai berendezések, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
  19. 10 000 forintot elérő eladási árú írásvetítők és filmtechnikai berendezések, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  20. 10 000 forintot elérő eladási árú optikai eszközök, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
  21. 10 000 forintot elérő eladási árú hangszerek;
  22. 10 000 forintot elérő eladási árú órák és ékszerek;
  23. 10 000 forintot elérő eladási árú bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok;
  24. 10 000 forintot elérő eladási árú mérőműszerek, generátorok, tápegységek;
  25. 10 000 forintot elérő eladási árú lőfegyverek;
  26. 10 000 forintot elérő eladási árú sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök;
  27. 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  28. 50 000 forintot elérő eladási árú nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek;
  29. 10 000 forintot elérő eladási árú nyílászárók, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;
  30. 10 000 forintot elérő eladási árú árnyékolástechnikai eszközök, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;
  31. 10 000 forintot elérő eladási árú kaputelefon, kamerás megfigyelőrendszer;
  32. 10 000 forintot elérő eladási árú garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés;
  33. 10 000 forintot elérő eladási árú zuhanykabin, kád, csaptelep;
  34. 10 000 forintot elérő eladási árú napkollektor, napelemrendszerek;
  35. 10 000 forintot elérő eladási árú játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón;
  36. 10 000 forintot elérő eladási árú külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok;
  37. 10 000 forintot elérő eladási árú, az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei.

 

  1. Fogyasztói jogvita kezelése

Békéltető Testület

A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat.  Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg. A testületek mindenkor hatályos listáját és elérhetőségeit ezen a linken találja: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Szolgáltató székhelye szerint a Fejér Megyei Békéltető Testület az illetékes fórum, amelynek  elérhetőségei: Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma:06-22-510-310, Fax: 06-22-510-312, E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

  1. Uniós online vitarendezési platform

Eljárás elindításának feltételei

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban Önnek, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panasza van, először a kereskedő Vállalkozással kell felvennie a kapcsolatot.

Ha a panaszát nem tudta a Vállalkozással ily módon elintézni, úgy Ön elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.

Attól, hogy Ön részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül Önnek lehetősége nyílik arra, hogy a weboldalon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.

Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon, ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.

 Eljárás menete

Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:

  • panasz benyújtása;
  • a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
  • panaszkezelés a vitarendezési testület által;
  • eredmény és a panasztételi eljárás lezárása.

Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)

Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben Ön fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.

 Online vitarendezési kapcsolattartó pont
Amennyiben Önnek az eljárással kapcsolatban kérdése van, úgy Ön Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhat:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 20 33

 

A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseit, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.

Bírósági eljárás

Ön jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelését végső esetben bíróság előtt, polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.

 

  1. Adatvédelem

A Szolgáltató kizárólag olyan személyes adatokat kezel, amelyek az adott cél eléréséhez feltétlenül szükségesek.

Az adatkezelést érintő részletes információk – a weboldalról letölthető és kinyomtatható – Adatkezelési tájékoztatóból ismerhetők meg.

 

  1. Szerzői és egyéb jogok védelme

A weboldal felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja, adatbázisai szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok és egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja a Szolgáltató. A Szolgáltató a weboldal tartalmának bármely részét vagy egészét bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja vagy visszavonhatja.

A honlap bármely elemének módosítása, reprodukálása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése, vagy bármely egyéb felhasználása a Szolgáltató előzetes és kifejezett hozzájárulásához kötött. A Szolgáltató által Önnek engedett felhasználási jog nem kizárólagos, és csak Ön által gyakorolható. Az Ön részére adott felhasználási jog nem jogosítja Önt arra, hogy e jogot másra átruházza, illetve azt másnak átengedje.

A weblap bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

Ön hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató az Ön által szolgáltatott, jogvédelem alatt álló elemeket (így különösen a hirdetés szövegét, a csatolt képeket) a Szolgáltató ellenérték fizetése nélkül, a Szolgáltatások nyújtásához szükséges és hasznos mértékben és körben felhasználja, beleértve a másolás, többszörözés, tárolás, közzététel, terjesztés, illetve a szükséges mértékű átdolgozás jogát, valamint harmadik személy részére történő felhasználási jog engedését is időbeli és földrajzi (területi) korlátozás nélkül. A felhasználási jog kizárólagos, a Szolgáltató jogosult azt továbbadni harmadik személy részére. A fentiek miatt Ön csak az Ön által készített, vagy olyan egyéb anyagokat adhat át, amelyek kapcsán a kizárólagos felhasználási jogokkal rendelkezik.

 

  1. Érvénytelenség jogkövetkezményei

Részleges érvénytelenség

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek valamely adott tartalmi része érvénytelen, úgy a Ptk. 6:114. § értelmében az érvénytelenség jogkövetkezményeit a szerződésnek csak erre az érintett részére kell alkalmazni.

Fogyasztói szerződés részbeni érvénytelenség esetén csak akkor dől meg, ha a szerződés az érvénytelen rész nélkül nem teljesíthető.

 

  1. Jogi háttér

Szerződést érintő főbb jogszabályok

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
  • 373/2021. (VI.30.) kormányrendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól;

 

A jelen ÁSZF-ben olvasható egyes fogalmak értelmezését, precíz jogi definícióját az adott fogalmat szabályozó jogszabály mindenkor hatályos normaszövege határozza meg.